Wednesday, January 30, 2013

Bohemian

There are many styles that I try to pull of once in a while and there are some that I never will be able to obtain. What I love about my style is that it is a mix of many different styles. Depending on how I feel, what colors I like, what inspires me currently and what the weather is determines what outfit I'll put together. I rarely can pick one style that defines mine, and I like that. I like the fact that I can't be categorized easily. I think the style that I have tried to recreate more often than not would be boho.

Il y a beaucoup de styles que j'ai essayés de créer et il y en a d'autres que j'ai laissés tomber car je sais que je ne pourrais jamais les porter correctement. Ce que j'aime avec mon style, c'est que c'est un mélange de beaucoup d'autres. Mon humeur, les couleurs que j'aime en ce moment, ce qui m'inspire et la météo vont créer mon look ce jour-là. J'arrive rarement à choisir un seul style qui ressemble au mien la plupart du temps, ce que j'aime bien. J'aime bien le fait que je ne peux pas être étiquetée facilement. Le style que j'ai essayé de recréer le plus souvent et celui que j'aime le plus, c'est le style de bohème.


I love those outfits that look effortlessly picked out but really aren't, the aspect of summer that they can capture, the flower wreaths, the maxi dresses, bits of Liberty fabric, long beachy waves: all of the cliché aspects of it. It's a hard style to master. You need to have bronze antique chains hanging around your neck with the right amount of pendants, statement rings and bracelets. You need to wear loose fitting clothing that doesn't look saggy but should be flowy and lived in. You need to find the right shoes that complement the look and don't make it seem trashy or clashing. And finally you need to capture the summer feel that most people associate with this style.

J'adore les looks qui ont l'air simple mais qui sont vraiment bien étudiés, l'aspect de l'été qu'ils arrivent à saisir, les couronnes de fleurs, les robes maxi, les bouts de tissus Liberty, les cheveux ondulés: tous les cliché du look bohème. Ce style est dur à composer. Il faut avoir le bon nombre de colliers en bronze antiques avec des pendentifs, de grosses bagues et bracelets originaux. Il faut porter des vêtements amples qui ne pendent pas trop mais qui sont quand même fluides. Il faut aussi trouver les bonnes chaussures qui ne rendent pas le look vulgaire ou ringard. Finalement il faut arriver à recréer les couleurs et les tons de l'été que la plupart des personnes associent avec ce style.








~Emma

No comments:

Post a Comment

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...