Tuesday, October 3, 2017

Lifestyle: L'Invitation au voyage


Summer is barely over and here I am already thinking about next year's study abroad, or planning summer 2018. Hélène, from the blog Good Life 101, sent over the traveler's questionnaire. I'm answering it in my own way by writing about my experiences traveling to get you dreaming.

Since I was a child, I have been lucky enough to be able to travel with my family. I don't need much convincing to pack up my bags and go since it's an activity I deeply enjoy. I love exploring a new culture to understand the world, observe differences between my life and others and making beautiful memories. One of the reasons why I'm learning Italian is to be able to get around in Italy by myself and explore lesser known towns without sticking out like a sore thumb. 

My journal is never out of sight during my tripsEach day, I try to write about what I did, include tickets, receipts or photos to keep a sort of travel diary. Back home, or a couple of years after, while rereading myself, I feel as though I'm reliving all of my wonderful experiences. 

I've been to Bali, Singapore, Istanbul, Barcelona, France and a couple of places in the US. Next year, during my junior year, I'd like to study for a semester in Italy and another in France. Europe is so practical because you can easily visit the major cities by train or plane! I'd love to go to Prague, Budapest, Copenhagen, Geneva and other cities in France. I don't quite know what is to come from this next year but I hope, once again, to be lucky enough to have an unforgettable trip. What are your favorite trip memories? Where would you like to go?

L'été à peine terminé, me voilà déjà en train de réfléchir à mon année d'études à l'étranger l'année prochaine, ou alors en train de planifier mon été 2018. Hélène, du bloGood Life 101m'a initiée au questionnaire du voyageur. Je vais y répondre un peu à ma façon, en écrivant sur mes expériences de voyage pour vous faire rêver.
Dès mon plus jeune âge, j'ai eu la chance de pouvoir voyager avec ma famille. Je n'ai nul besoin d'être poussée à le faire, car c'est une activité que j'aime profondément. J'aime explorer une autre culture pour mieux comprendre le monde, observer les différences entre ma vie et celle des autres et en garder de merveilleux souvenirs. Une des raisons pour lesquelles j'apprends l'italien est bien sûr pour me débrouiller en Italie et avoir le plaisir d'explorer des villes plus méconnues en me fondant dans le décor. 
Pendant une excursion, mon journal ne me quitte jamais. Chaque jour, j'essaie de noter ce que j'ai fait, d'inclure billets, reçus ou photos pour tenir une sorte de carnet de bord. De retour chez moi, ou quelques années plus tard, en me relisant, j'ai l'impression de revivre toutes mes merveilleuses expériences. 

Je suis allée à Bali, à Singapour, à Istanbul, à Barcelone, en France et quelques endroits aux États-Unis. L'année prochaine, pendant ma troisième année d'études, j'aimerais passer un semestre en Italie et un en France. L'Europe est tellement pratique, car on peut facilement visiter les grandes villes en train ou en avion! J'aimerais découvrir Prague, Budapest, Copenhague, Genève et d'autres villes en France. Je ne sais pas trop où va me mener cette année à venir, mais j'espère encore une fois, avoir la chance de faire un voyage inoubliable. Quels sont vos souvenirs de voyages préférés? Où souhaitez-vous aller?







photos: ME

No comments:

Post a Comment

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...