Sunday, October 15, 2017

Begin Again


For me, the New Year is more in September than it is in January. It's when you buy new notebooks, pens and of course, the school agenda. There are new academic projects and resolutions. I find it easier to create resolutions for the school year, fully energized from vacation, then to start in January. I make a little list in my bullet journal and each week check-in.

Here we are in October and I've meditated for 31 days straight, one of my goals. I chose only a couple simple and efficient resolutions that I knew I could upkeep. I'm happy and fulfilled. Each day, I start over. I give myself another chance, a new goal, which reminds me a of quote from one of my favorite books: “So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past (The Great Gatsby)." Unlike Gatsby, however, I try and reach my goals.

Pour moi, le nouvel an est plutôt en septembre qu'en janvier. C'est le moment d'acheter nouveaux cahiers, stylos et bien sûr un agenda scolaire. Il y a de nouveaux projets académiques et de bonnes résolutions. Comme je suis ressourcée après les vacances d'été, il m'est plus facile de créer de nouvelles résolutions pour l'année scolaire que d'en commencer en janvier. Je me fais une petite liste de buts dans mon bullet journal et toutes les semaines, j'essaie de faire le point.

Nous voilà en octobre et j'ai médité pendant 31 jours d'affilés, un de mes buts. J'ai choisi de n'avoir que quelques résolutions simples et efficaces pour être certaine de les accomplir. Heureuse et épanouie, je repars de zéro, chaque jour. Je me redonne une chance, un autre but, ce qui me fait penser à cette citation d'un de mes livres préférés: "Et nous luttons ainsi, barques à contre-courant, refoulés sans fin vers notre passé" ("Gatsby le magnifique"). Par contre, contrairement à Gatsby, j'essaie d'atteindre mes objectifs. 




Lands End jacket, Zaful shirt*, Target skirt, Atelier Chaussures shoes, Revelon lipstick, Bernard Forever tattoo, Swatch watch

photos: SARAH

1 comment:

  1. So cool shoes! You looks so great!

    https://anna-alina.blogspot.com/

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...