Friday, December 16, 2016

Lifestyle: How to Relax & Wind Down

Tips on how to relax and unwind

Listen to spoken word
I've been fan of Sarah Kay, a spoken word poet, for a couple of years now. I was lucky to see her preform a couple of months back. My friend Mira is also a spoken word poet and publishes her work on YouTube. My favorite poems by Sarah Kay and Mira are this one and this one.

Do something with your hands
Pottery and drawing calm me immediately. I love working with my hands. It's easy since you can do it anywhere but you can also keep whatever you've made.

Feel good playlist
I love discovering new music (especially with Spotify Discovery Weekly) and creating new playlists. I have a couple for workingout, driving around, to relax and as background music.


Écouter des poèmes
Depuis quelques années, je suis fan de Sarah Kay, une poète fantastique. J'ai eu la chance de la voir sur scène pour une de ses présentations. Mon amie Mira s'est mise aux poèmes et en publie sur sa chaine YouTube. Mes poèmes préférés de Sarah Kay et de Mira sont celui-ci et celui-là.

Faire quelque chose avec les mains
La poterie et le dessin me calment immédiatement. Travailler avec les mains, c'est facile car on peut le faire partout, mais en plus, on peut garder ce qu'on a fait.

Créer une playlist
J'adore découvrir de nouvelles chansons (surtout avec Spotify Discovery Weekly) et me créer de nouvelles playlists. J'en ai quelques-unes pour le sport, pour la conduite en voiture, pour me détendre et comme musique de fond.


~Emma

No comments:

Post a Comment

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...