Tuesday, August 4, 2015

La maison d'été

Marshalls shirt, mom's pants, vintage hat, Atelier Chaussures shoes, Target watch, Lokai bracelet, Choies sunglasses, rings from markets


Each time I go to the country side, I feel revitalized. My grandparent's house is a little paradise, overflowing with geraniums, lilies, raspberries etc. You can eat the organic fruit from the garden for breakfast (the best way to start your day right) or as a mid-afternoon snack.

Rereading my old outfit posts from two years ago, I realized that I had the urge to write the same things today. There must be a magical power emanating from my grandfather's garden because since my family has come here, I've always felt reenergized. I can always hide behind the roses and all of my worries evaporate for a little while.

Chaque fois que je vais à la campagne, je me sens ressourcée. La maison de mes grands-parents est un petit paradis resplendissant de géraniums, de lys, framboises, groseilles etc. On peut manger les fruits bio du jardin pour le petit déjeuner (une des meilleurs façon de commencer la journée) ou comme goûter.

En relisant mes anciens posts de la campagne, datant d'il y a deux ans, je me suis aperçue que je voulais écrire les mêmes choses aujourd'hui. Il y a un pouvoir magique qui doit se dégager du jardin de mon grand-père car depuis que ma famille vient ici, je suis toujours apaisée. Je me refuge derrière les rosiers et toutes les soucis s'évadent pendant un petit bout de temps.






photos: PAUL
~Emma

10 comments:

  1. LOVELY
    new post: http://melodyjacob1.blogspot.com/2015/08/beneath-veil.html

    ReplyDelete
  2. I love your sunglasses! You have the perfect outfit for the country side.

    http://passportcouture.com

    ReplyDelete
  3. Your style is so chic and relax ! I have been trying to find the hat you are wearing for awhile already (: x

    www.birdieliau.com

    ReplyDelete
  4. Nice look!!!
    Have a nice day!! and my g+ for you!!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  5. J'adore la chemise en jean, c'est parfait pour l'été !

    ReplyDelete
  6. C'est important d'avoir un endroit où se ressourcer... oui, souvent, les lieux de notre enfance ont ce pouvoir : profites-en bien, autant que tu peux car c'est précieux ! Sinon, j'aime beaucoup tes sandales (parfaites pour le jardin et le look !). Bises. http://valeriesdays.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  7. you look very nice in a hat:) great outfit:)
    would you like to follow each other? let me know and I follow you back:)
    kisses from Poland!
    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Love the whole look! It's perfect for summer.

    Golden Cor

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...