Thursday, August 24, 2017

Back to School with A Bullet Journal


As a stationery lover and organized person, it was only a matter of time before I'd try the bullet journal trend. Have you heard of it? I bought a Moleskine journal with little dots instead of lines, at a reasonable price on Amazon (always research and you'll thank yourself later) . 

How do I organize my bullet journal?
- Home page for the month
- Important dates of the month
- Daily gratitude of the month
- Daily habit tracker (to check off when completed)
- Workout planning
- Two page weekly planning spread

On the 31st of each month, I plan out the pages for the following month. It's a long process at first because you need to decide how to personalize and organize your bullet journal. However, once you've decided on a process, everything takes less time. Do you have a bullet journal? What are your favorite pages?


Étant organisée et amoureuse de papeterie, il allait de soit que j'adhère à la tendance du bullet journal. En avez-vous entendu parler? Je me suis trouvé un cahier Moleskine, avec des petits pointillés pour me repérer, à un prix très raisonnable sur Amazon (il suffit de bien faire ses recherches). 

Comment est-ce que j'organise mon bullet journal?
- Page d'accueil du mois
- Dates importantes du mois
- Une appréciation pour chaque jour du mois ("Merci [mois]")
- Mes habitudes (à cocher quand j'ai complété les tâches)
- Planning sport du mois
- Deux pages de planning par semaine 

Le 31 de chaque mois, je planifie les pages suivantes du mois à venir. Au début, c'est un procédé assez long, car il faut décider comment personnaliser et organiser son bullet journal. Par contre, une fois que vous avez créé un schéma qui vous plaît, ça prend beaucoup moins de temps. Avez-vous un bullet journal? Quels sont vos pages préférées? 





 photos: ME

3 comments:

  1. Coucou :)

    Moi aussi j'ai commencé un journal, mais j'ai un peu triché car j'ai pris un agenda tout fait ! Je n'avais pas envie de m'embêter à recopier les jours aha !

    Bises

    Mathilda du blog http://lesmatinscotons.fr

    ReplyDelete
  2. your handwriting is beautiful!

    x
    dahi from strangeness-and-charms.com

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...