Wednesday, June 8, 2016

The Shoes Maketh the Outfit

grey shift suede dress, lace up snake skin ballet flats for a chic summer outfit
Marshalls dress & shoes, Meg Erickson clutch*, Essie nail polish, Rag Vintage sunglasses, Etsy necklace, Lokai, Alex & Ani and Mars'o et Inès bracelets

grey shift suede dress, lace up snake skin ballet flats for a chic summer outfit

grey shift suede dress, lace up snake skin ballet flats for a chic summer outfit

Marshalls is wonderful for a small budget. You have to go without a specific idea in mind and be full of patience. The sizes aren't the same all around because each brand sizes differently. However, most of time, I leave Marshalls happy and arms full, like with this dress and these shoes.

I had been eyeing the lace-up ballet flat trend for a while (yes, I follow trends on blogs and Instagram religiously). I wasn't expecting to buy snake print flats but I think they're fashionable and unique.

Who doesn't have a brown suede skirt or a mini jean skirt? It feels like everyone bought one for Coachella or right when the 70s style kicked in. A brown suede skirt doesn't interest me as much as this grey dress does.

Do you like this dressy look?


Marshalls est une véritable caverne d'Ali Baba à prix doux. Il faut y aller sans trop savoir ce qu'on va trouver et surtout, s'armer de patience. Comme il y a toutes sortes de marques, les tailles ne sont jamais semblables et quelques fois il n'y a rien dans votre taille. Or, la plupart du temps, je ressors de Marshalls contente de mes trouvailles, comme par exemple cette robe et ces chaussures.

Cela faisait un petit bout de temps que je cherchais des ballerines à lacets (et oui, je suis victime de la tendance sur Instagram et tous les blogs mode). Je ne m'attendais pas à acheter des ballerines à motif python, mais je trouve qu'elles sortent de l'ordinaire tout en restant à la mode. 

Qui n'a pas de jupe en daim marron ou de mini jupe en jean? Il me semble que tout le monde s'en est acheté pour Coachella et dès que la mode des années 70s a fait surface. Une jupe en daim ne m'intéresse pas, mais cette robe en daim gris oui.

Aimez-vous cette tenue plus habillée que d'habitude? 

grey shift suede dress, lace up snake skin ballet flats for a chic summer outfit

grey shift suede dress, lace up snake skin ballet flats for a chic summer outfit

grey shift suede dress, lace up snake skin ballet flats for a chic summer outfit
photos: PAUL
~Emma

9 comments:

  1. Love this outfit and the shoes are just beautiful!!!
    Have an amazing day,
    Madalena

    www.maadalenaaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. the shoes are so cute

    Love from Ukraine (visit my blog)
    http://www.melodyjacob.com/

    ReplyDelete
  3. Wow, tes petites sandales sont trop canons, j'aime beaucoup!!! La robe est trop sympa, mais je n'ai toujours pas succombé à la tendance daim sur les vêtements :O

    xx

    ReplyDelete
  4. I've loved the photos are great. A lovely kiss and invite you to learn my blog.

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...