Friday, June 10, 2016

5 Things I Need to Make Time For (Summer Edition)

5 Things I Need to Make Time For (Summer Edition)

5 Things I Need to Make Time For - listening to podcasts

1// Listen to podcasts

Last summer I found the podcast called "Stuff You Should Know" which taught me history, miscellaneous interesting information and initiated many questions. I didn't take the time to listen to podcasts during the school year. If you have any favorites, let me know!

1// Écouter des podcasts

L'été dernier, j'avais découvert le podcast "Stuff You Should Know" qui m'a appris l'histoire, diverses informations intéressantes et a soulevé de nombreuses questions. Pendant l'année scolaire, je n'ai pas pris le temps d'écouter des podcasts. Si vous avez des émissions préférées, n'hésitez pas à me les suggérer!

5 Things I Need to Make Time For - running outside

2// Running outside

I love working out at the gym but I don't think about running outside enough. I could run in the woods, along the beach or simply on the roads. However, I never remember to.

2// Courir dehors

J'adore aller au gymnase, mais je ne pense pas assez à aller courir dehors. Je pourrais faire mon footing dans les bois, le long de la plage ou simplement sur les routes. Par contre, je n'y pense pas souvent!

5 Things I Need to Make Time For - cooking

3// Cooking

Now that I have time because of vacation, I should start cooking. I say this every summer without making progress. Do you have any suggestions? 

3// Cuisiner

Maintenant que j'ai le temps, avec l'arrivée des vacances, il faudrait que je me mette à cuisiner. Je le dis chaque été sans faire de progrès. Avez-vous des conseils? 

5 Things I Need to Make Time For - reading for pleasure

4// Read for pleasure

Before going to college in the fall, I'd like to read some books in English and in French for fun. I've read a lot this year for various classes so I think a couple light books wouldn't hurt.

4// Lire pour le plaisir

Avant d'aller à l'université en automne, j'aimerais lire quelques livres en anglais et en français pour le plaisir. J'ai beaucoup lu pour mes cours cette année, donc quelques romans légers ne me feraient pas de mal.

5 Things I Need to Make Time For - watching sunsets

5// Watching sunsets

Cliché, yes, but beautiful too. My house isn't located in the ideal sunset watching spot. I'd like to make time to go to the beach and admire them every now and then.


5// Regarder le coucher de soleil

Cliché, oui, mais magnifique aussi. Ma maison n'est pas particulièrement bien située pour voir le coucher de soleil. J'aimerais bien de temps en temps aller à la plage pour les admirer!



       This summer, what do you want to find the time to do?

Cet été, qu'est-ce que vous voudriez prendre le temps de faire?

photos: ME
~Emma

13 comments:

  1. i'd love to run outside but unfortunately i don't live in the safest of areas, booo! like you, i really want to read for pleasure more. also, i'd love to explore new places in the UK

    Sarah
    Absolutely Sarah | Bloglovin

    ReplyDelete
    Replies
    1. You can definitely read, that's just a matter of time. However, I'm sorry that you can't run outside!

      Delete
  2. Hello Emma, comment vas-tu?
    Oui!! Maintenant que les vacances sont là, on va pouvoir profiter, c'est clair que courir peut faire du bien, mais je ne suis pas sportive, je préfère marcher, mais c'est tellement relaxant une petite marche dehors pour se vider la tête. Et la cuisine c'est vraiment quelque chose que je fais de plus en plus, c'est tellement meilleur de faire des gâteaux maison ou quoi! Après je pense que je vais faire beaucoup, beaucoup de couture, pour m'améliorer, dessiner et regarder le coucher de soleil aussi, ce cliché est magnifique!!!!

    xx, Jade

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah je suis contente de ne pas être la seule qui aime le cliché de coucher de soleil! Je fais toujours les gâteaux maison, mais j'aimerais commencer à faire des plats!

      Delete
  3. Aww this seems like an amazing list which you have to make time for. x Hope you get to complete everything on time

    http://birdiethgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Great goals to achieve, I would definitely recommend reading books you want to read before you're swamped with college ones!

    Anything & Everything | Bloglovin'

    ReplyDelete
  5. Great list! Wish you an amazing summer! For me the best thing in summer is to go swiming to the lake every evening and I love instant escapes, when I read a good book. I'm personally a big fan of Haruki Murakami and never get enough of his stories. I would also like to start reading books in French.

    Daniela
    http://www.smellofjasmine.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Swimming in the lake sounds amazing. I love reading for the same reason as you. Thanks for the author recommendation. I'll check it out.

      Delete
  6. A also wish I had more time for those things!
    xx
    Sarah

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...