Wednesday, April 11, 2018

Positive Affirmation


A couple of weeks ago, I realized the power of positive affirmations when you're forced to write or read them. Crew season has started and with it a series of fitness tests. I was nervous for a particular one because I didn't think I was capable of it. I had gone one week early to talk to my coach about how I felt. The day of the test, I decided to give it a try instead of doing a replacement exercise. I had no idea what the result would be or even if there would be one! Without overthinking, I completed the required exercise and completely surprised myself. I had thought I wasn't capable of such a hard test, had told people I didn't feel ready, had stressed myself out a week before the date obsessively thinking about it and here I was, having finished it! At the end of practice, our coach asked my team and me to write down in our training log: "I am stronger than I think I am." I've often heard this positive affirmation without really thinking about it. However, having to write such a statement down after having just proved it right was a powerful moment. Since that day, I've tried giving positive affirmations a second chance.

Il y a quelques semaines, je me suis rendu compte du pouvoir des affirmations positives quand on est forcé de les lire ou de les écrire. La saison de printemps d'aviron a commencé et avec elle, les tests de fitness. Il y en avait un en particulier qui m'inquiétait, car je ne m'en croyais pas à la hauteur. J'étais allée parler à mon entraîneur une semaine auparavant pour lui en parler. Le jour J, au lieu de faire une variante, j'ai décidé d'essayer de passer le test de fitness en question, sans avoir aucune idée du résultat, ou même s'il y en aurait un! Sans y penser, je l'ai passé et me suis bluffée. Moi qui ne me croyais pas capable, qui avait dit aux autres ne pas pouvoir réussir, qui m'étais stressée pendant une semaine au préalable en y pensant tout le temps, voilà que j'avais réussi. À la fin de la séance de sport, mon entraîneur nous a toutes demandé d'écrire dans notre journal de bord: "je suis plus forte que je ne le crois." J'ai souvent entendu cette affirmation positive sans y prêter grande attention. Par contre, devoir l'écrire après avoir justement prouvé que cette affirmation est vraie était un moment fort. Depuis, j'essaie de donner une seconde chance aux affirmations positives. 




Vintage military jacket, Talbots shirt, H&M pants, Atelier Chaussures shoes, Glasses Shop sunglasses*, thrifted hat, Swatch watch, Forever 21 bag

photos: PAUL 

4 comments:

  1. i love your shoes!!!


    ❤ Ms. Kei
    https://keileidoscopic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Positive vibes only :) Le cerveau a tellement l'habitude de produire des pensées négatives qu'il faut apprendre à se booster. C'est un très bon mantra que tu nous proposes !

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...