Saturday, September 30, 2017

Mindfulness

As I'm writing these words, I've accumulated 191 minutes of meditation. It isn't as much as I would like, but little by little, I'm incorporating meditation into my daily life. Before going to my morning classes, I try and meditate for five short minutes. My practices are guides, which allows me to close my eyes and focus on my body. I was talking about my goal of doing yoga more often here. Unfortunately, I haven't found enough time to make it a habit, but I can meditate every day. I try to squeeze in some yoga on the week-ends. Do you practice yoga and/or meditation? What benefits do you get out of it? I use the free app called Simple Habit. If you have any other recommendations, please let me know, even though I'm quite satisfied with this app. 

À l'instant où j'écris ces mots, j'ai accumulé un temps de méditation de 191 minutes. Certes, ce n'est pas autant que j'aurai souhaité, mais petit à petit, j'incorpore la méditation à mon quotidien. Avant d'aller en cours le matin, j'essaie de méditer cinq minuscules minutes. Mes séances sont guidées, ce qui m'autorise à fermer les yeux et me concentrer sur mon corps. Je vous parlais ici de mon but de pratiquer le yoga fréquemment. Hélas, je n'ai toujours pas trouvé assez de temps pour en faire une habitude, mais j'arrive à caser la méditation presque tous les jours. Le week-end aussi, j'essaie de faire une session de yoga. Pratiquez-vous le yoga et/ou la méditation? Quels bienfaits en ressentez-vous? Pour info, j'utilise une application gratuite qui s'appelle Simple Habit. Si vous avez d'autres recommendations, n'hésitez pas à les faire partager, même si je suis déjà très satisfaite du résultat de cette appli. 



Gifted shirt, vintage Ralph Lauren shorts, Atelier Chaussures shoes, Zaful bag*, JORD watch*

photos: FARYAL


3 comments:

  1. I've never tried meditation but maybe I should give it a go. You look so gorgeous in these photos xx

    Valentina from psminimalist.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Even though you say 191 minutes isn't a lot, that seems huge. And just five minutes a day is a brilliant way to incorporate it into your day without it becoming a huge ordeal.

    nolongergrey.com

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...