Thursday, September 28, 2017

Femmes fortes



I wanted to take the time to give thanks to all of the women who inspire me in my life. It isn't International Women's Day but why only celebrate the power of women once!? Right?


I had the privilege of growing up with a strong, inspiring, courageous mother who always pushed me to do my best. When I was little, she would pick the crème de la crème for my babysitters, so that each time they would come and watch me, I would be inspired. My two grandmothers showered me with kindness, assurance and tips that I'll keep forever. I've always surrounded myself with friends  (like Anya) who challenge my thoughts, who can make me cry from laughing, comfort me when I'm feeling down but more importantly, who always have my back. My Italian professor is a jovial woman with an innovative professional and personal path. This summer, my boss at my internship was the epitome of who I want to be in the professional world: tenacious, creative, stylish and entrepreneur. Siham, the founder of the Génération XX podcast, always sparks an innovative interest in her interviews with female entrepreneurs, all more accomplished than the next. Hélène, who I met in Paris, inspires me with each blog post she writes. I'm a student at a women's college which gives me the opportunity to live in a dynamic community, united and connected, and initiates feminism on a daily basis and a certain freedom of thought.  

Each morning, I try to wake up in a good mood and radiate that joie de vivre onto everyone I cross paths with, all while being an inspirational woman. I was able to count on such beautiful women, both mentally and physically, in my life that my time has come to give back. It's also thanks to all of these women that I have become the woman, daughter, sister, feminist and friend that I am today. 


Je voulais prendre le temps de rendre hommage à toutes les femmes qui m'inspirent dans la vie. Ce n'est pas la journée de la femme, mais nul besoin de se tenir à un jour pour célébrer le pouvoir féminin! N'est-ce pas? 

J'ai eu la chance de grandir avec une mère forte, inspirante, courageuse et qui m'a toujours poussée à faire de mon mieux. Quand j'étais petite, elle choisissait la crème de la crème pour mes babysitters, pour que chaque fois qu'elles me gardent, je sois inspirée. Mes deux grands-mères m'ont couverte de gentillesse, assurance et astuces que je garderai à vie. Je me suis toujours entourée d'amies qui élèvent mon esprit (comme Anya), qui peuvent me faire pleurer de rire, me réconforter quand je ne vais pas bien, mais surtout qui sont là pour me soutenir. Ma prof d'italien est une femme joviale au parcours scolaire et personnel innovant. Cet été, ma directrice de stage était l'incarnation de la femme que je veux devenir dans le monde professionnel: tenace, créative, stylée et entrepreneuse. Siham, la fondatrice du podcast Génération XX, suscite un intérêt innovateur dans ses interviews avec des femmes toutes plus accomplies les unes que les autres. Hélène, qui j'ai rencontrée à Paris, m'inspire avec chaque article de blog qu'elle écrit. Je suis étudiante dans une université pour femmes qui me donne la possibilité de vivre dans une communauté dynamique, soudée et solidaire, ce qui me rapproche quotidiennement de l'esprit féministe et d'une certaine émancipation de mes pensées.

Chaque matin, j'essaie de me lever de bonne humeur et de faire rayonner la joie de vivre sur toutes les personnes qui croisent mon chemin, tout en étant une femme inspirante. J'ai eu la chance de compter dans ma vie tant  de belles femmes, sur le plan mental et physique, que mon tour est venu de rendre mon expérience aux autres. C'est aussi grâce à toutes ces femmes que je suis devenue la femme, la fille, la sœur, la féministe et l'amie que je suis aujourd'hui. 





Old Free People dress, Promod shirt, Marshalls shoes, Swatch watch, L.A. Hearts sunglasses



photos: FARYAL

3 comments:

  1. Quel article inspirant! C'est bon d'être entouré de personnes qui nous motive, nous inspire et nous donne envie de donner le meilleur de nous même :)

    PS : j'adore ce petit look


    Catherine
    www.fashionardenter.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Catherine. Donner le meilleur de nous même est tellement plus motivant quand il y a des gens qui sont là pour nous motiver.

      Delete
  2. Awwww thank you dear ! Likewise, Strong Women represent :)
    xoxo
    Hélène
    GOOD LIFE 101
    https://goodlife101blog.wordpress.com

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...