Tuesday, November 8, 2016

Zig Zag

leather jacket, ankle length pants and black and white wrap top #ootd #fashion #bw
Pimkie vest, Zaful shirt*, Mango pants, New Look shoes, Etsy necklace

leather jacket, ankle length pants and black and white wrap top #ootd #fashion #bw

This wrap-over top reminds me of my ballet years. With the arrival of cold temperatures around fall, the girls in my dance class would bring out wool legwarmers and black wrap-tops to keep their muscles warm. The criss-crossed v-neck on this shirt is pretty but I need to be careful to double knot the strings on the side to not reveal too much :) Even though I don't take classical anymore, I still like to wear my old dance outfits with street clothes. For example, I was Olive from Easy A for Halloween. I slipped on my black leotard, pants and a couple of accessories. It was too easy. Do you like wearing clothes out of their context? 

Ce haut à manches longues cache-cœur me rappelle mes années de danse classique. Avec la baisse des températures automnales, on réchauffait nos muscles avec des jambières en laine et des cache-cœurs noirs. Le décolleté croisé de ce haut est très joli, mais il faut faire attention à bien nouer le tout sur le côté pour ne rien dévoiler :) Maintenant que je ne fais plus de danse classique, j'aime bien reporter mes justaucorps avec des vêtements de tous les jours. Par exemple, pour Halloween, j'étais Olive du film Easy A. J'ai simplement enfilé mon justaucorps noir avec un pantalon et quelques accessoires. C'était tout bête et facile. Aimez-vous détourner la façon de porter vos vêtements? 

leather jacket, ankle length pants and black and white wrap top #ootd #fashion #bw

leather jacket, ankle length pants and black and white wrap top #ootd #fashion #bw
photos: ANYA
~Emma

6 comments:

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...