Saturday, February 21, 2015

Put A Smile on Your Face #24



Photo: Here's a little leftover from a wonderful Valentine's Day spent with my boyfriend and my (fake) friend, snow. There's such contrast in a red rose compared to all the snowflakes and snowbanks.

Video: It's been a while that I've been the biggest fan of Casey Neistat and his videos. I love his photography in each shot and all of the stories he tells. His videos are like an intimate journal. I feel like I share little personal moments on his adventures, with him or with his son. This video moved me deeply. I would have never guessed the hardships Casey's been through. It's crazy how much you think you know a person only to find out otherwise.

Photo: Voici un petit reste d'une merveilleuse journée de Saint Valentin, passée avec mon copain et mon autre (faux) ami, la neige. Une rose rouge fait tellement contraste avec tout le blanc des flocons et les congères de neige.

Vidéo: Depuis un moment, je suis la plus grande fan de Casey Neistat et ses vidéos. J'aime la photographie de chacun de ses plans et toutes les histoires qu'il raconte. Ses vidéos ressemblent à un journal intime. J'ai l'impression de partager quelques petits moment avec lui, son fils ou ses aventures. Cette vidéo en particulier m'a bouleversée! Je n'aurais jamais deviné que Casey avait eu une vie si dure. C'est fou combien on croit tout connaitre des gens pour se rendre compte du contraire.


photo: PAUL
~Emma

9 comments:

  1. Lovely photo. Hope you've got to enjoy your Valentines! :)

    I'm now following you on bloglovin. Hope you'll do the same :)

    Looking forward to see more of your posts!
    Have a nice day! :)

    xoxo,
    SHAIRA
    http://www.missdream-girl.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Lovely pic... :)

    http://scribbleyourthoughts.blogspot.in/

    ReplyDelete
  3. Great photo,you look beautiful :)

    Valentina from fashionwithvalentina.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Emma this is such a beautiful pic of you.
    hugs girls
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  5. This is a really beautiful, delicate photo of you! I hope you had fun with your beau!

    Audrey
    www.lululinden.com

    ReplyDelete
  6. La vidéo est vraiment très bien : le mélange de photos, dessins et vidéos est top ! C'est un parcours assez étonnant et typiquement américain, je trouve : son histoire aurait pu mal tourner mais on lui a laissé sa chance et à force de bosser et d'y croire, il y est arrivé : american dream !... Merci pour ce partage ! Bises ! http://valeriesdays.blogspot.fr/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oui exactement Valerie, c'est le rêve américain. Je trouve que c'est super pour lui.

      Delete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...