Monday, May 12, 2014

My Life According to Pinterest


If someone went on my personal Pinterest account, or on our blog's, they might get quite a different idea of our lives than what they actually are. Originally, Pinterest was created as a place on the web to act like as virtual board. Over the course of a year, it has sucked out time from under my hands, making me believe I will eventually do, buy or recreate all that I repin. When would I have time to do that?! Please tell me you've seen Pinterest fails pictures!

My family celebrates Christmas and Easter but we never go to church or say prayers before bedtime etc. However, we have always done Lent. We do it more for a challenge than for the religious part. Every year, my brother and I come up with things we either want to stop or do in moderation. It used to be just about cutting back on candy for 40 days. This year, we decided to go extreme.

I went 40 days without pinning. Excuse me, WHAT? Yes, it was hard but I can proudly say I now go on Pinterest knowing that I'm really just going to browse through beautiful photography and breathtaking streetstyle. I know I'll never look the same or be able to live it all. This article puts everything my friend Emma (yes, we have the same name!) and I have experienced. Not pinning was hard but rewarding.I spend less time on Pinterest now (obviously, there are days...). Yes, the girl who has about 8,300 pins is telling you she's happy she challenged herself (the irony)!

A couple times, Pinterest has inspired me to do feasible projects (like smoothies :P). For example, I bleached my Converse, strung some Polaroid pictures and put up pictures above my desk. I'll make posts about them because it was easy, simply time consuming. Pinterest is a great web site, I just feel like it can get the better of you easily. It's addictive, of course, and sometimes out of that addiction (and procrastination) can come out beautiful things.

What are you thoughts on this? Have you ever made/cooked/redecorated/DIYed thanks to Pinterest?

* All that to was to say that I'm starting a new series called "My Life According to Pinterest". It's not to make you feel as though your life is bland etc. I'm just using this series as a vehicle to share beautiful clothing, food and photography with a touch of humor.

Si une personne jetait un coup d'œil à mon compte Pinterest personnel, ou celui du blog, elle aurait une idée de notre quotidien très différent de la réalité. Au début, Pinterest avait été créé comme bulletin d'affichage virtuel. Depuis une année, le site m'a enlevé des heures précieuses, me faisant croire que je ferais, achèterais ou créerais tout ce que je punaise. Quand est-ce que j'aurais le temps de faire tout ça?! S'il vous plait, dites moi que vous avez vu les photos des recréations de Pinterest ratées!

Ma famille fête Noël et Pâques, mais nous n'allons jamais à l'église ou faire des prières avant de se coucher etc. Par contre, nous avons toujours respecté le Carême. Nous le faisons plutôt pour le côté "challenge" que pour l'aspect religieux. Chaque année, mon frère et moi choisissons des choses auxquelles nous souhaitons renoncer. Avant, le Carême consistait à ne pas manger de bonbons pendant 40 jours. Cette année, nous avons décidé de respecter le jeûne avec assiduité. 

J'ai passé 40 jours sans faire de Pinterest. Excusez-moi, COMMENT? Oui, c'était dur. Je peux maintenant dire que je surfe sur Pinterest en sachant que je vais simplement regarder des photos magnifiques et du streetstyle. Je sais que je ne vais jamais ressembler aux photos ou pouvoir vivre comme sur les photos du site. Cet article raconte tout ce que mon amie Emma (oui, on a le même prénom) et mois ressentons! Ne pas punaiser sur Pinterest était difficile mais gratifiant. Je passe moins de temps sur Pinterest maintenant (évidemment, il y a des jours...). Oui, la fille qui a environ 8 300 punaises vous dit qu'elle est contente de s'être tenue au défi (l'ironie)!

Quelques fois, Pinterest m'a inspirée a réaliser des projets faisables (comme des smoothies :p). Par exemple, j'ai blanchi mes Converse avec de l'eau de Javel, j'ai accroché mes photos Polaroid et quelques autres clichés au-dessus mon bureau. J'écrirai des articles dessus puisque c'était tellement facile, seulement ça m'a pris du temps. Pinterest est un très bon site web. En revanche, je trouve qu'il peut vous rendre accro facilement. C'est addictif, évidement, comme tout réseau social, mais quelques fois, de cette addiction (qui nous fait souvent repousser au lendemain) peut naître de jolies choses.

Qu'est-ce que vous en pensez? Est-ce que vous avez déjà créé/cuisiné/décoré/fait un DIY grâce à ce site?

* Tout ça pour dire que je commence une nouvelle série qui s'intitule "Ma vie selon Pinterest" ("My Life According to Pinterest"). Ce n'est pas pour vous faire croire que votre vie est sans goût etc. J'utilise simplement cette série comme prétexte à vous montrer de beaux vêtements, repas et de belles photos avec une pointe d'humour.










 Read the series here.
Lisez toute la série ici.

~Emma

7 comments:

  1. Inspiring;-)
    xx
    B.
    http://beeswonderland.com/

    ReplyDelete
  2. Top Top Top toutes ces belles photos !
    Des bisous, Eugénie ♥
    http://lifebyeugenie.wordpress.com/

    ReplyDelete
  3. Inspiring post<3

    Yhttp://www.MARTASFASHIONDIARY.com/

    ReplyDelete
  4. Hey!! I'm having a give away on my blog in collaboration with Malibu Rum if you want to win some goodies please go to www.chanelly-chanelly.blogspot.com thanks!!

    ReplyDelete
  5. I know you'll be shocked with my comment ;-) but according to Pinterest I don't have a life or do I mean I don't exist at all. Well I don't do Pinterest, shocking I know :-/ Nice pics honey.
    Happy Monday hugs to both of you
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not shocked at all. That's kind of what I was getting at in the writing of this post. :)

      Delete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...