Saturday, February 3, 2018

Rediscovering Mood Boards


Yes, there's Pinterest, but have you forgoten mood boards?! I hadn't made one in years, maybe even since this video. A couple of weeks ago, my friends and I cut out magazines to make inspiration pages for the semester. Of course after New Year resolutions comes moodboards :) Mine is hung up right next to my door so that each time I walk out, I look at it. I glued on pine forest greens, sky blues and some light pinks. After having done color studies for the blog's relaunch, I became passionate about the subject. Therefore, I picked calming and reassuring colors so that my day starts well the second I leave my room.

Certes il y a Pinterest, mais avez-vous oublié les "mood boards"?! Je n'en avais pas fait depuis des années, même peut-être depuis cette vidéo. Il y a quelques semaines, quelques amies et moi avons découpé des magazines pour se créer des pages d'inspirations pour le semestre. Et oui, après les résolutions du nouvel an, il y a les nouveaux moodboards :) Le mien est affiché près de la porte pour que chaque fois que je sors, je le regarde. J'y ai collé beaucoup de vert sapin, de bleu ciel et un peu de rose pâle. Après avoir fait des études de couleurs pour le relancement du blog, je me suis passionnée par ce sujet. J'ai donc choisi des couleurs douces et rassurantes pour que ma journée commence bien la seconde où je quitte ma chambre. 




Dezzal sweater*, Pimkie skirt, DSW shoes, JORD watch*

photos: FARYAL

No comments:

Post a Comment

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...