Thursday, September 22, 2016

Lifestyle: My Top 5 apps

My top 5 lifestyle smartphone apps

1. ClassUp

I found out about this app's existence right when I was starting college this year. What great timing! ClassUp lets you fill out your schedule including the times of your classes, location and the professor's name. Instead of walking around campus with a paper schedule, which you might lose, you always have access to it on your smartphone. I think the app is mainly designed for college students but I'd recommend it to everyone.

J'ai appris que cette application existait au moment pile où je commençais ma rentrée à l'université. Quel bon timing! ClassUp permet d'entrer son emploi du temps, y compris les heures du cours, le nom du cours et du professeur. Au lieu de me promener sur le campus avec un emploi du temps papier, que je risquerais de perdre, j'ai accès à tout sur mon smartphone. Il me semble que l'application est faite surtout pour les étudiants universitaires, mais je la conseille à tout le monde.

My top 5 lifestyle smartphone apps

2. SWORKIT


I've tried to stick to a manageable workout routine these past few summers, even when vacationing in France. SWORKIT, a sports app, helped me this year. I alternated between running and using the app's exercises. You can select which type of workout you want to do (cardio, yoga, stretching, muscle conditioning etc) and the length of your session. There's also a built-in timer and gifs demonstrating each exercise. 


Ça fait quelques étés que j'essaie de garder une routine faisable de sport, même en vacances en France. L'application de sport, SWORKIT, m'a beaucoup aidée cette année. J'alternais course à pieds et les exercises de l'application. Vous pouvez sélectionner quel type de sport vous souhaitez faire (cardio, yoga, étirements, musculation etc) et la durée de votre session. Il y a un chronomètre intégré et des gifs qui expliquent comment faire les exercices. 

My top 5 lifestyle smartphone apps

3. Power Nap

If I haven't slept enough, I'll often nap (even at my age, I know) since I need a certain amount of sleep. Scientific studies have shown that a 20 to 30 minute nap is much more beneficial than one longer than 30 minutes. This app's timer never lets you dose off for more than 30 minutes. You can calmly fall asleep listening to background noises if you choose to (like bird calls, running water and rain etc) and slowly wake up when the timer goes off.


Grosse dormeuse que je suis, quand je n'ai pas eu mon compte de sommeil, j'aime me rattraper en faisant une petite sieste (oui oui, même à mon âge). Des études scientifiques ont prouvé qu'une sieste de 20 à 30 minutes est beaucoup plus bénéfique qu'une de plus d'une demie-heure. Le minuteur de l'application ne vous laisse donc pas dépasser le seuil des 30 minutes. Vous pouvez dormir tranquillement bercée par des bruits de fond (par exemple, des chants d'oiseaux, des ruissellements, le clapotis de la pluie etc.) et vous réveiller doucement quand le minuteur sonne. 

My top 5 lifestyle smartphone apps

4. MyLittleBeauty


Created by the same company as My Little Box, MyLittleBeauty is a french beauty app. Each day, you'll find an interactive and fun new article. There are recipes, playlists to get ready for a night out and articles on the latest beauty trends. 


Créée par la même compagnie que My Little Box, MyLittleBeauty est une application, comme son nom l'indique, sur la beauté. Chaque jour, vous trouverez un nouvel article sympa et interactif. Il y a des recettes bien-être, des playlists pour se maquiller pour une soirée et des articles sur les tendances beauté les plus récentes. 

My top 5 lifestyle smartphone apps

5. Reminders


What would I do without this app? I'd probably have too many yellow post-its. I jot down my meetings and personal reminders among other things in Reminders. Why do I like this app so much? I never forget something because my phone beeps for each reminder.

Que ferais-je sans cette application? J'aurais probablement trop de Post-its jaunes. J'écris mes rendez-vous, rappels personnels entre autres dans Rappels. Pourquoi est-ce que j'aime tant cette application? Je n'oublie rien, car mon téléphone vibre à l'heure de chaque rappel. 

My top 5 lifestyle smartphone apps
photos: ME
~Emma

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. I use the app Reminders so much too, I always forget things so this app is my little saviour! haha x

    Ariadna || RAWR BOWS

    ReplyDelete
  3. Great tipps! I will definitely try some :D
    xx
    Sarah

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...