Tuesday, January 27, 2015

Vintage Forest Green

Vintage sweatshirt, Pimkie vest, H&M jeans, Yves Rocher lipstick, H&M rings, handmade earrings, Olympus film camera, New Look shoes


My go-to solution to dress up a sweatshirt if I need to run out the door or look presentable is throwing on my black leather jacket. There's nothing easier than that. I suggest adding a hint of lipstick to show that the two different fabrics worn together (leather and cotton that you may or may not have lounged in the entire day) was done on purpose. Otherwise, an all black look, except for the said sweatshirt, is even better if you're going to the city. In the suburbs, everything goes (well, not really).

Quand je dois sortir de chez moi pour faire des courses ou avoir l'air présentable, ma solution préférée pour rendre un sweatshirt plus habillé, est de porter mon perfecto en cuir noir. Il n'y rien de plus radical. Je vous conseille d'ajouter une touche de rouge à lèvres pour montrer que la différence de matières (cuir et coton dans laquelle vous avez peut être trainé toute la journée) est fait exprès. Sinon, un look total noir, sauf le sweatshirt en question, est encore mieux si vous devez sortir en ville. Pour les banlieues, tout va (enfin, pas vraiment).

photos: PAUL


** Just letting you know that there is a special sale over on the Fame and Partners website. Get beautiful dresses for prom or any special occasion to wear a princess worthy dress until January 31st.

**Je voulais juste vous dire qu'il y a des soldes sur le site web de Fame and Partners. Achetez une belle robe pour une occasion spéciale jusqu'a 31 janvier.


~Emma

13 comments:

  1. Great post darling!
    :)

    xo
    Valentina
    http://fashionneed09.blogspot.it/

    ReplyDelete
  2. This look is just amazing!
    http://fetish-tokyo.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Great look and great camera !
    xoxo

    www.sorananistor.com

    ReplyDelete
  4. Looking amazing!
    Have a nice day!
    Photographer Gil Zetbase
    http://www.gilzetbase.com/

    ReplyDelete
  5. Looking amazing!
    Have a nice day!
    Photographer Gil Zetbase
    http://www.gilzetbase.com/

    ReplyDelete
  6. Le perfecto est devenu un basique de garde robe ! J'adore son côté rock et c'est vrai qu'il donne tout de suite de l'allure (très beau aussi avec une chemise blanche... histoire de casser les codes !)/ Ce vert est très beau et parfait avec une bouche rouge ;) http://valeriesdays.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  7. Les photos sont trop mignonnes.
    J'aime beaucoup ton sweat, sa couleur est top.
    J'ai le même appareil photo que tu tiens dans les mains, il sert à décorer dans ma maison.

    xx, Jade

    ReplyDelete

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...