Tuesday, January 2, 2018

Why You So Obsessed With Me?


I  need to do some housekeeping in my life, but not necessarily the way you'd think. I need to calm my obsession for... water bottles. I just added a lovely glass one to my collection and I gifted one to my friend for Christmas. In this article, my Kate Spade water bottle even matched my outfit! Of course, there are worse obsessions since this one isn't harmful. It's simply ridiculous and cumbersome. However, I notice the difference in cultures. It's very American to walk around with a water bottle, especially on college campuses. This summer, during my internship in Paris, my collegues didn't understand why I liked carrying my water bottle around instead of simply buying single use ones. Water bottles are more chic, less expensive overtime and are better for the Earth. Are you more of a reusable or plastic water bottle fan?

Did you notice the new blog? And the Joie de vivre category? 

Je dois faire le tri dans ma vie, mais pas de la manière dont vous pensez. Je dois calmer mon obsession pour... les gourdes! Je viens d'en ajouter une belle en verre à ma collection et j'en ai offerte une à mon amie pour Noël. Dans cet article, ma bouteille d'eau Kate Spade était même assortie à ma tenue. Certes, il y a pire comme obsession, car celle-ci n'est pas nocive. Elle est toute simplement ridicule et encombrante. Par contre, je remarque la différence des cultures. C'est tellement américain de se balader partout, surtout sur les campus universitaires, avec une grosse gourde. Cet été, pendant mon stage à Paris, mes collègues ne comprenaient pas pourquoi je préférais me trimballer avec une gourde au lieu d'acheter des bouteilles d'eau. Les gourdes, c'est tout simplement plus chic, moins cher et mieux pour la planète. Alors, êtes-vous gourde ou bouteille en plastique?

Avez-vous remarqué le nouveau blog? Et la rubrique Joie de vivre?



Zaful beanie*, handknit sweaer, Levi's jeans, DSW booties, Target sunglasses, Revlon lipstick

photos: PAUL 

2 comments:

I read every comment and will check out your blog.

You want to chat? Email me at petite.maison.of.fashion@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...